
Ocena efektywności szkoleń
Szkolenie 4:
Ocena efektywności szkoleń (16 h)
Założenia ogólne:
Szkolnie pomoże Ci zdobyć umiejętności oceny efektywności zrealizowanego szkolenia oraz zaplanowania dalszych działań rozwojowych dla uczestników szkolenia:
DZIEŃ 1. Metody ewaluacji szkoleń.
DZIEŃ 2. Realizacja sesji Assessment Center i Development Center.
Ocena efektywności szkoleń (16 h)
Założenia ogólne:
Szkolnie pomoże Ci zdobyć umiejętności oceny efektywności zrealizowanego szkolenia oraz zaplanowania dalszych działań rozwojowych dla uczestników szkolenia:
- Wzmocnisz swoją postawę w myśleniu o szkoleniach, jako działaniach przekładających się na konkretny wyniki finansowy organizacji;
- Zdobędziesz wiedzę na temat 4 poziomów ewaluacji szkoleń oraz wykorzystania tej wiedzy w konkretnych technikach pomiaru efektywności szkolenia;
- Zyskasz świadomość jak ocena efektywności szkoleń powiązana jest nierozerwalnie z trafną diagnozą potrzeb i właściwym projektowaniem szkolenia;
- Rozwiniesz umiejętność w obszarze projektowania narzędzi do poszczególnych poziomów oceny efektywności szkolenia;
- Uzyskasz informację w jaki sposób zastosować metodologię Assessment Center i Development Center, oraz jak wykorzystać poznane narzędzia w procesie oceny efektywności szkoleń;
- Zrealizujesz próbkę szkoleniową, i w efekcie otrzymasz rozwojową informację zwrotną od trenera i pozostałych uczestników szkolenia.
DZIEŃ 1. Metody ewaluacji szkoleń.
- Planowanie celów szkolenia a efektywność działań rozwojowych
- Zasady przygotowania pre-testu i post-testu. Pomiar przyrostu wiedzy i umiejętności uczestników szkolenia.
- Określenie roli i zakresu odpowiedzialności i poszczególnych uczestników procesu
- Ocena efektywności szkoleń według Kirkpatrick’a
- Ocena ROI (Return on investment).
- Zasady przygotowania raportu poszkoleniowego.
DZIEŃ 2. Realizacja sesji Assessment Center i Development Center.
- Sesja oceny kompetencji metodą Assessment Center i Development Center – cele, zasady przygotowania sesji, metodologia.
- Rola obserwatorów. Zasady udzielania feedbacku.