
Aktywizujące metody prowadzenia szkoleń
Szkolenie 2:
Aktywizujące metody prowadzenia szkoleń (dwa dni, 16 h)
Założenia ogólne:
Szkolenie pozwoli Ci zdobyć wiedzę na temat zasad efektywnego uczenia ludzi dorosłych oraz zdobyć kompetencje niezbędne do przeprowadzenia szkolenia z wykorzystaniem interaktywnych metod pracy z uczestnikami.
DZIEŃ 1. W jaki sposób uczą się dorośli?
DZIEŃ 2. Przegląd efektywnych metod szkoleniowych.
Aktywizujące metody prowadzenia szkoleń (dwa dni, 16 h)
Założenia ogólne:
Szkolenie pozwoli Ci zdobyć wiedzę na temat zasad efektywnego uczenia ludzi dorosłych oraz zdobyć kompetencje niezbędne do przeprowadzenia szkolenia z wykorzystaniem interaktywnych metod pracy z uczestnikami.
- Zapoznasz się z najważniejszymi zasadami uczenia dorosłych i ich wykorzystania podczas realizacji szkolenia;
- Poznasz ciekawe, różnorodne metody przekazywania wiedzy, trenowania umiejętności i pracy na postawach uczestników;
- Nabędziesz umiejętności aktywnego przekazu informacji oraz technik aktywizujących dla uczestników szkolenia;
- Zdobędziesz umiejętności przekazywania rozwojowej informacji zwrotnej uczestnikom szkolenia;
- Nauczysz się pracy szkoleniowej z wykorzystaniem technik audiowizualnych – materiałów video, audio, prezentacji.
- Zdobędziesz kompetencje do przeprowadzenia profesjonalnej prezentacji z wykorzystaniem PowerPoint.
DZIEŃ 1. W jaki sposób uczą się dorośli?
- Uczenie się człowieka dorosłego - edukacja dorosłych.
- Style uczenia się dorosłych - koncepcja Kolba, style uczenia się według Honey i Mumford.
- Przegląd teorii motywacji w procesie rozwoju kompetencji dorosłych – co wzmacnia motywację rozwojową uczestników szkoleń.
- Przejście od etapu nieświadomej niekompetencji do nieświadomej kompetencji w procesie szkoleniowym.
- Struktura szkolenia – omówienie wszystkich etapów. Zasady kontraktowania pracy z uczestnikami.
DZIEŃ 2. Przegląd efektywnych metod szkoleniowych.
- Oprawa szkolenia – organizacja przestrzeni na sali szkoleniowej.
- Wykorzystanie technik audiowizualnych w trakcie realizacji szkolenia.
- Zasady przygotowania i prowadzenia skutecznej prezentacji.
- Informacja zwrotna, jako kluczowa technika pracy z uczestnikami szkolenia.
- Przegląd kluczowych technik szkoleniowych wykorzystywanych do rozwoju kompetencji uczestników szkoleń.
- Case studies – zadanie rozwojowe do wykonania przed Szkoleniem 3.