Aktywizujące metody prowadzenia szkoleń

Szkolenie 2:
Aktywizujące metody prowadzenia szkoleń (16 h)



Założenia ogólne:
Szkolenie pozwoli Ci zdobyć wiedzę na temat zasad efektywnego uczenia ludzi dorosłych oraz zdobyć kompetencje niezbędne do przeprowadzenia szkolenia z wykorzystaniem interaktywnych metod pracy z uczestnikami.
  • Zapoznasz się z najważniejszymi zasadami uczenia dorosłych i ich wykorzystania podczas realizacji szkolenia;
  • Poznasz ciekawe, różnorodne metody przekazywania wiedzy, trenowania umiejętności i pracy na postawach uczestników;
  • Nabędziesz umiejętności aktywnego przekazu informacji oraz technik aktywizujących dla uczestników szkolenia;
  • Zdobędziesz umiejętności przekazywania rozwojowej informacji zwrotnej uczestnikom szkolenia;
  • Nauczysz się pracy szkoleniowej z wykorzystaniem technik audiowizualnych – materiałów video, audio, prezentacji.
  • Zdobędziesz kompetencje do przeprowadzenia profesjonalnej prezentacji z wykorzystaniem PowerPoint.

DZIEŃ 1. W jaki sposób uczą się dorośli?

  1. Uczenie się człowieka dorosłego - edukacja dorosłych.
  2. Style uczenia się dorosłych - koncepcja Kolba, style uczenia się według Honey i Mumford.
  3. Przegląd teorii motywacji w procesie rozwoju kompetencji dorosłych – co wzmacnia motywację rozwojową uczestników szkoleń.
  4. Przejście od etapu nieświadomej niekompetencji do nieświadomej kompetencji w procesie szkoleniowym.
  5. Struktura szkolenia – omówienie wszystkich etapów. Zasady kontraktowania pracy z uczestnikami.

DZIEŃ 2.
Przegląd efektywnych metod szkoleniowych.

  1. Oprawa szkolenia – organizacja przestrzeni na sali szkoleniowej.
  2. Wykorzystanie technik audiowizualnych w trakcie realizacji szkolenia.
  3. Zasady przygotowania i prowadzenia skutecznej prezentacji.
  4. Informacja zwrotna, jako kluczowa technika pracy z uczestnikami szkolenia.
  5. Przegląd kluczowych technik szkoleniowych wykorzystywanych do rozwoju kompetencji uczestników szkoleń.
  6. Case studies – zadanie rozwojowe do wykonania przed Szkoleniem 3.